Klauzula Informacyjna dla pacjenta.
Szanowny Pacjencie.
NZOZ „SERDUCHO” zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informuje:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest NZOZ SERDUCHO Sp. z.o.o z siedzibą w Ostrowi Mazowieckiej (07-310), ul. Onufrego Jana Zagłoby12.
- NZOZ SERDUCHO powołał Inspektora Ochrony Danych z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych: Bartosz Sadkowski tel. 729-872-354, mail: bsadkowski@resilia.pl
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- 1.Art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 25 pkt 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 10 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MZ. - Ustalenie tożsamości pacjenta przed udzieleniem świadczenia, w szczególności poprzez zgłoszenie do objęcia opieką medyczną, weryfikację danych podczas umawiania wizyty na odległość (np. przez telefon) jak również w naszej placówce, na stanowiskach rejestracyjnych czy w gabinecie lekarskim.
- Art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 24 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz Rozporządzenia MZ. - Jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązany do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej.
- Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 8 ust. 1 Rozporządzenia MZ. - Realizujemy prawa naszego pacjenta, np. odbieramy i archiwizujemy oświadczenia, które upoważniają inne osoby do dostępu do dokumentacji medycznej oraz udzielania informacji o stanie zdrowia pacjenta.
- w razie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych – na podstawie art. 2, art. 49 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r., poz. 1938) oraz na podstawie art. 12 ww. ustawy, a także na podstawie wskazanych tam przepisów szczególnych - w celu weryfikacji Pani/Pana uprawnień do uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w także w celach rozliczenia tychże świadczeń z Narodowym Funduszem Zdrowia w związku z umową zawartą przez Administratora z Narodowym Funduszem Zdrowia (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- Informujemy Państwa, że jego dane osobowe w trakcie ich przetwarzania mogą być ujawnione następującym kategoriom odbiorców:
- Pacjentowi oraz osobom upoważnionym przez Pacjenta.
- Osobom zatrudnionym u administratora.
- Osobom związanym z NZOZ SEDUCHO sp. z o.o. umowami cywilnoprawnymi o podwykonanie lub o świadczenie usług w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Podmiotom realizującym w części lub w całości świadczenia opieki zdrowotnej na podstawie skierowania wystawionego przez osoby zatrudnione w NZOZ SEDUCHO sp. z o.o.
- Osobom związanym z NZOZ SEDUCHO sp. z o.o. umową cywilnoprawną o świadczenie usługi informatycznej celem rozliczenia finansowo- sprawozdawczego z NFZ.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres:
- Jeżeli pacjentowi utworzono dokumentację medyczną, to administrator danych ma obowiązek przechowywania jej co najmniej przez okres 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu.
- W przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon
- W przypadku dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
- W przypadku zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
- W przypadku skierowań na badania lub zleceń lekarza, 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza lub 2 lata, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie.
- Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu.
- Maja Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w osobie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres:
ul. Stawki 2
00-193 W-wa
fax. 22 531 03 01
Infolinia: 606-950-000
w przypadku przekonania, że Państwa dane osobowe zostały naruszone. Wniesienie skargi przysługuje Państwu od każdej czynności wykonanej przez Administratora Danych Osobowych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
- Korzystanie z usług naszej przychodni jest w pełni dobrowolne, jednakże jako podmiot leczniczy jesteśmy zobowiązani do prowadzenia dokumentacji medycznej w sposób określony przepisami prawa, w tym do oznaczenia tożsamości pacjenta z wykorzystaniem jego danych osobowych. W takim przypadku niepodanie danych może skutkować odmową rezerwacji wizyty czy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Jeżeli pacjent podaje swój numer telefonu czy adres e-mail, odbywa się to na zasadzie dobrowolności – ich niepodanie nie będzie skutkowało odmową udzielenia świadczenia zdrowotnego, lecz pacjent nie otrzyma informacji telefonicznej np. o pilnym kontakcie z lekarzem lub nie będzie mógł rejestrować się elektroniczne za pomocą e-maila.
Przy formułowaniu powyższych informacji kierowaliśmy się tym, aby były one w jak największym stopniu konkretne i precyzyjne (w tym zgodne ze ścisłymi pojęciami i definicjami ustanowionymi przez RODO), a zarazem, proste, jasne i zrozumiałe. W celu stałego zapewnienia tego oraz w związku ze zmieniającymi się często przepisami prawa zastrzegamy sobie prawo do ciągłego poprawiania i udoskonalania formy i treści tych informacji.